Dag 4 - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Sjoerd Janssen Vera Slagman - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Sjoerd Janssen Vera Slagman - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd Janssen

18 September 2017 | Spanje, Costa Teguise

Wat later dan normaal, het is inmiddels kwart over 2 hier, maar daar gaan we dan.

Vanochtend was het vroeg, heel vroeg. Om een uur of 6 gingen de oogjes al open, ik kon niet meer slapen. Niet veel later werd Vera ook wakker.
Ja, en dan. Nog donker buiten, alles en iedereen slaapt.
Langzaamaan komt de zon op, koffie, peukje beetje praten.
Uiteindelijk was het een uur of 9, toen zijn we maar naar het stadje gegaan voor een ontbijt bij een van de honderd britse tentjes hier.
Daar een Engels ontbijt besteld, zo vet als maar kan (want zo hoort dat). Vera had een baguette met ei en bacon.
Ik had 2 eieren, 2 bacon, 2 worstjes, 2 toast.
De worstjes waren über goor, dus die heb ik laten liggen.
De bacon was zo zout als de oceaan, maar dat mocht de pret niet drukken.
Smoothie en een kop thee erbij, en toen moesten we een euro of 13 aftikken. Kon slechter.

Toen door naar Teguise, de vroegere hoofdstad van Lanzarote. Daar is elke zondag een grote markt. En die markt bestaat uit 50% handtasjes/zonnebrillen en de rest is eigenlijk van alles wat. Van kraalkettinkjes tot tapijt.

Bij winkel 1 zag ik een presentje voor iemand (zeg nu nog niet wat anders is de verrassing er af.
Afijn, ik vraag hoeveel het kost. 28 euro roept de man. Dacht het niet vriend.
Dus hij zegt hoeveel wil je betalen. Nou het bekende spelletje eigenlijk.
Uiteindelijk zei ik 15 euro ja of nee. Hij zegt ja en het meisje wat bij hem was begint hard te lachen.
Waarschijnlijk had die het voor 10 ook nog wel verkocht dus, maar ach ik vond het het waard dus prima.
Maar nu komt het. Hij zegt "dan moet je ook een riem bij me kopen".
Dus hij laat een paar riemen zien, 1 die past zegt hij weer (toevallig he) 28 euro.
Ik zeg hell no. De riem die ik om heb komt van een heren winkel en kostte 15. Dus keep dreaming.
No no no, 20 for you my friend.
Dus ik zeg weer nee. En zeg 5 euro.
Daar trapte die helaas niet in.
Zegt hij "how much you pay more then 15". Dus zeg weer nee.
Zegt hij hetzelfde alleen nu met 10.
Vera dacht dat het een grapje was en zegt 10,50.
OK!!! En drukt dat ding in ons tasje en zegt "money please".

Godver de godver.... haha.
Dus ik pak 10 euro en zeg, zo is het mooi. Ok thank you have a nice day.

Niet heel gek, want in het volgende kraampje (5 meter verder)
1 riem 6 euro, 2 voor 10.
Eeeeeeeen bedankt.

Afijn, de ervaring was leuk. En zo hebben jullie ook weer wat te lezen.

Toen de rest van de markt over, dit was nog maar kraampje nummer 4 die we zagen. En er zijn er werkelijk een stuk of 200, als het geen 400 zijn want we hebben lang niet alles gezien.

Na een uur of anderhalf rond gewandeld te hebben kwamen we bij toeval in dezelfde straat uit, ergens dus een afslag of 2 gemist.
Vera had het wel gehad, en ik was er ook wel klaar mee eigenlijk.
De zon brandde aardig, en omdat alles hier veel meer bebouwd is doet de wind niet echt veel. Het was een graadje of 28.

Onderweg naar huis was het inmiddels rondom 12, mooi, nog op tijd voor de Formule 1.
Vera wilde nog even wat slaap inhalen, dus ik naar het café om daar te kijken.
Eerst nog gecheckt of beneden op de tv het te zien was, maar dat pakket zat er niet op.
Dus daar heen, flesje water besteld en zitten.
Race begint, 8 seconde later ligt Verstappen eruit. Reken mijn water af en ga retour hotel.

Vera lag half te slapen, dus ik heb me omgekleed en ben bij het zwembad gaan liggen.
Doordat het hier zo hard waait heb je echter niet door dat de zon aardig zijn best doet.
Een uurtje of 2 later toen ik weer naar boven ging merkte ik nog niets.
Ik was zelf ook best moe dus ben ook op bed gaan liggen.
Toen ik wakker werd was het ineens half 7. Niet helemaal de bedoeling maar goed, wel even lekker.
Toen zei Vera ineens, wat ben je rood.
Verdomd, benen, kop, buik, borst allen knal rood.
Nja, after sun erop en naar de stad voor wat eten.

Vandaag was het de beurt aan El Patio. Een grill restaurant tegenover de cocktail bar en de italiaan.
Echter is deze relatief klein, en zit dus snel vol.
Alles bezet en nog 4 wachtenden voor ons. Dat gaan we niet doen.
Dus doorgelopen naar een ander restaurant en eerst even gereserveerd voor dinsdag om hier alsnog te eten, morgen was ook al vol.

Bij het restaurant heerlijk gegeten, ik een stukje bief en Vera had kip met kaas en BBQ saus. Piña Colada erbij en gaan.
Naderhand kregen we nog een slush achtig shotje. Die hadden we al eens gehad bij een ander maar die waren niet lekker, deze wel.

Zoals je op het filmpje op facebook kon zien was die snel weg (dat was nummer 2, want ik drink het niet).

Toen nog even naar de cocktail bar. Daar was het nog aardig druk ondanks dat het inmiddels een uur of 10 was. Dit keer een ander drankje besteld. Ook iets met kokos maar dan met blue curacao. Die heeft ze niet opgekregen, toen was het al mooi geweest.

Op de kamer nog even uitbuiken, even buiten gezeten afkoelen. En voor je het weet is het dus half 3.

Morgen staat er niks op de planning. En dan willen we graag zo houden. Lekker dagje niks doen (want wat hebben we het druk hier...)
Dinsdag misschien nog een boot tochtje maar dat moeten we morgen nog even bedenken.

Liefs,

Sjoerd en Vera.

  • 18 September 2017 - 08:58

    Ditte :

    Wie schrijft, die blijft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Costa Teguise

Eerste reis met z'n tweetjes!

Lanzarote

Recente Reisverslagen:

21 September 2017

Dag 7 en 8 (einde)

20 September 2017

Dag 6

18 September 2017

Dag 5

18 September 2017

Dag 4

16 September 2017

Dag 3
Sjoerd Janssen

1e vakantie samen in Costa Teguise, Lanzarote.

Actief sinds 14 Sept. 2017
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 5050

Voorgaande reizen:

03 September 2019 - 18 September 2019

Honeymoon

14 September 2018 - 30 September 2018

USA

14 September 2017 - 21 September 2017

Eerste reis met z'n tweetjes!

Landen bezocht: