Dag 5 - Reisverslag uit Teguise, Spanje van Sjoerd Janssen Vera Slagman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Teguise, Spanje van Sjoerd Janssen Vera Slagman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd Janssen

18 September 2017 | Spanje, Teguise

Dag 5, het gaat nu hard.
Morgen en woensdag nog. Donderdag ochtend vertrekken we namelijk heel vroeg. We vliegen om kwart over 7, maar daar gaan we nu nog niet echt over nadenken.

Vandaag was zoals gezegd een luier dagje, maar dat is uiteindelijk toch iets minder luieren geworden als we gedacht hadden.
Eerst ben ik naar de spar gegaan voor wat brood en dergelijke. Ontbijten en daarna rustig op de kamer wat appen en nieuws kijken.
Daarna nog even de American football wedstrijd herhaling gekeken maar dat was niet om aan te zien, volgende week beter.

Toen ik naar de spar ging ben ik nog even langs de travel agency gegaan voor de trip morgen. Die was zoals de mevrouw zaterdag zei 59 euro p.p. maar 2e persoon betaald kinder tarief, 34.
Bij het boeken zei deze meneer echter dat het gewoon 118 euro was.
Ik vond 93 al een beetje over de top, dus dat ging me dan weer te ver.
Het waait ook behoorlijk dus echt heel prettig zal zo'n bootje niet zijn. Het blijft immers de Atlantische oceaan, al dan niet dichtbij een redelijk groot eiland.

Afijn, dat gaat dus niet door.
Dan maar wat anders zoeken. Na wat google zoekwerk kwamen we op een Lanzarote discover pagina.
Hier stond onder andere de vulkaan tour op die we al gedaan hadden. Maar ook 4 andere dingen.
Cactus tuin
Uitzichtpunt
Grot
Aqua tuin

De 1e 2 hebben de vanmiddag gedaan.
De cactus tuin was niet mega bijzonder, het is echt niets anders dan een lapje grond met wat paadjes en trappetjes met daarin allerlei soorten cactussen. Even leuk, maar na een klein uurtje heb je dat echt wel gezien.

Toen door naar het uitzichtpunt. Dit was daarentegen werkelijk prachtig. Je kijkt uit op het eiland ten noorden van Lanzarote "La Graciosa". Dat is ook waar de boot toch heen zou geen, we zagen de catamaran ook nog varen (vaart maandag en dinsdag o.a.)
Je kunt behoorlijk ver kijken, en dan was het nog niet eens helemaal helder.
Hier hebben we ook zeker anderhalf uur doorgebracht. Toen hadden we 2 opties.
Terug naar de kamer en dan wachten tot etenstijd, of iets anders verzinnen.
We besloten het laatste te doen, wat? Waarom niet naar de andere kant van het eiland, de kant van Fuerte Ventura.
Even op google maps kijken naar een leuk punt, Vuurtoren. Prima.

Reistijd: 1 uur 12 minuten via snelweg, 1 uur en 21 minuten met stukje binnendoor. Het laatste dus.

Echter hebben we een redelijk snelle auto, en nou zijn die weggetjes hier ook nog eens geweldig om lekker hard over te knallen. Je mag overal om de zoveel meter kleine stukjes inhalen. Dus zondagsrijders ben je ook zo voorbij.
Genoeg stukken waar je 40-50-60 mag. 130 kan ook prima.
Dan ineens komt er een berggebied, allemaal slalom weggetjes. Eerst stijl omhoog, daarna weer naar beneden.
Ook hier gaat het gas pedaal na elk bochtje weer tot de vloer om daarna weer vol in de ankers de bocht te halen. Prachtig.
Zou ik met een eigen auto nooit doen, maar wat ken het skeeln. Het is immers een splinter nieuwe Renault Megane met amper 3000km op de klok. Die kan dat wel hebben :D

Uiteindelijk hebben we er denk ik een minuut of 50 over gedaan. Best aardig al zeg ik het zelf.

Bij de vuurtoren aangekomen was het maar een dooie boel. Een mega lap grond er omheen staat werkelijk vol met vakantie woningen/time share woningen. En hoe verder je richting de kust gaat, hoe minder "af" de woningen waren.
Net naast de vuurtoren stond er alleen nog maar een halve fundering.
Heel apart, dé locatie (dicht bij het water) wordt niet afgemaakt en blijkbaar ook niet verkocht.
En zo zie je nog tig locaties her en der over het eiland. Prachtige locaties waar de bouw gewoon gestopt is. Alsof na een jaar het geld op is en er dan maar niks mee gedaan wordt.
Je zou denken dat er genoeg animo voor is om het spul te verkopen zo niet te verhuren, maar goed, wie ben ik.

Bij de vuurtoren (die al lang buiten gebruik is, wellicht dat er nog een timer op zit maar het hek was zo verroest als de pest met een oud slot erop) was een steen/lava partij. Hier tussen waren her en der poeltje water die achterbleven wanneer de zee zich terug trok.
Vera had al snel de slippers uit en liep overal tussendoor. Ik volgde niet veel later met mijn schoenen en sokken in de hand.
Prachtig uitzicht op Fuerte Ventura, en heel leuk om in alle poeltjes water diertjes op te sporen.
Van kleine visjes (5mm tot een cm of 8), heremiet kreeftjes, slakjes tot een mega zee slak. Die laatste hebben we met behulp van de slippers uit het water gevist (foto's upload ik nog).

Na ook hier ruim een uur te hebben doorgebracht was het tijd om maar eens een hapje te gaan eten.
Het was inmiddels een uur of 6, en we moesten nog 40 minuten retour richting Teguise (ok ok 30 minuten achteraf).

Het idee was om naar de laatste te gaan van de keten die we nu gedaan hebben. Er is namelijk 1 keten met 4 restaurants.
Maestro (grill/steak)
El Hacienda (Tex-Mex)
Peskara (Vis)
Cesare (Italiaans)

Maestro was dag 1. El Hacienda dag 2 en Peskara hebben we gisteren gedaan.
Alle 4 hebben ze hetzelfde menu, met elk hun eigen input erbij. De een dus meer vlees gebaseerd, de ander vis, etc.
De italiaan zag er echter het meest karig uit qua restaurant. Geen hele leuke locatie, rustig, beetje saaie uitstraling. Dus we besloten om die maar over te slaan.
Toen liepen we weer langs de Tex-Mex, maar besloten toch iets anders te zoeken. Een nieuwe dan maar, eentje die ik ook nog niet had gehad in de vorige tripjes.
Deze zit tegenover de andere Itakker en naast de tent waar we morgen hebben gereserveerd.
Alles was hier nog eens goedkoper, en ze hadden Risotto wat Vera nog graag wilde eten. Prima, hier maar zitten.

Nu wordt het "leuk".
We gaan zitten en binnen 2 minuten vraagt iemand wat we willen drinken. We vragen om de cocktail kaart en verdomd, de kaart van de cocktail bar komt voor onze neus.
Dus daar een Mojito besteld, die ze letterlijk ophalen bij de Cocktail bar (10 meter verderop). Leuke afspraak voor het restaurant.
Maar dit was nog niet het rare aan dit restaurant. Dat was de snelheid.
Wat je ook deed, ze moesten alles direct voor je regelen.
Net na de drankjes kwam ober 2 het eten opnemen.
Die liep weg en kwam ober 3 hetzelfde vragen, we zeiden dat we al besteld hadden, ook goed.
Letterlijk 2 minuten later stond het voorgerecht op tafel. Nu was dit niet heel spannend, garlic bread met kaas, maar toch. Dat is best rap.
Vera had nog 1 hap liggen en ober 1 kwam terug om de bordjes af te ruimen. Hij zag op het laatste moment nog de hap liggen en besloot nog even ergens anders wat te doen.
De laatste hap was weg en nog geen minuut later was de tafel leeg. Inclusief de olijven die ze ervoor nog hadden neergezet.

Dit was eigenlijk nog niet heel raar, het was iets sneller dan de rest maar dit gaat over het algemeen wel zo.
Wat ons verbaasde is dat nog een minuut of 2 later het hoofdgerecht voor je neus staat.
We zaten inmiddels nog geen 10 minuten, en het hoofdgerecht stond al.
Na dat ook deze was verorberd waren de bordjes weer binnen een minuut of 2 van tafel.
Ik denk dat we nog geen 25 minuten aan tafel zaten, en je was klaar.
Het hele uit eten experience is weg. Heel apart.
Nu was de kwaliteit van het voedsel ook nog eens de minste van wat we tot nog toe hebben gehad. De lagere prijs is dus ook nog wel terecht en verklaarbaar.

Dan maar een toetje na. Vera had Cheesecake gezien en ik wilde wel vanille ijs met aardbeien.
Deze duurde iets langer, ik denk 5 minuten, nog snel mar voor je gevoel duurt die dan toch een heel stuk langer. Je kunt even rondkijken, kletsen etc.
Deze ook nog verslonden, rekening, betalen en door naar de cocktail bar.
Vera was wel even klaar met de kokos drankjes, dus dan maar een Daiquiri. Een mega sorbet achtig glas vol met rooie aarbei drank. Heerlijk.

Hier nog een klein uurtje gezeten en toen retour huisje.
Daar nog even lekker op de kamer zitten en we gaan zo op bed.
Morgen ochtend rustig aan, en einde van de dag rondom 3 gaan we naar de 3e bezichtiging gevolgd door de 4e.
Maar dat lezen jullie morgen wel weer.

Toedeloe

Sjoerd en Vera

• 19 September 2017 - 00:24

Ditte:

Toedeloe, lekker eten en drinken hier zo siësta time....xxx